Opis działania
Jest to program typu gra. Użytkownik ma za zadanie wyznaczyć czworokąt, którego wierzchołki są środkami boków czworokąta ABCD, widocznego na rysunku. W treści zadania są podane współrzędne punktów A, B, C, D.
Ekran dzieli się na dwie strony. Po lewej znajduje się panel testu, po prawej przyciski kontrolne. Na górze panelu kontrolnego pojawia się treść zadania.
Użytkownik wybiera liczbę pytań, jaka będzie mu zadana.
Po wybraniu liczby pytań można zacząć ćwiczenie, również od tego momentu panel wyboru liczby pytań jest nieaktywny.
Użytkownik, trzymając lewy przycisk myszki, przemieszcza punkty przeciągając je na wyznaczone miejsce. Można również zmieniać położenie punktu klikając w linie siatki w pobliżu tego punktu, którego współrzędne chce się zmienić.
Po ostatnim pytaniu pojawia się komentarz o ilości zdobytych punktów.
Punktacja
Za każdy poprawnie umieszczony punkt w układzie współrzędnych Użytkownik otrzymuje jeden punkt. Nie ma możliwości otrzymania punktów ujemnych.
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
Zostaną wyświetlone linie siatki pomocniczej.
|
 |
Pole to daje możliwość dodatkowego utrudnienia zadania. Czworokąt ABCD pokazany jest tylko na początku zadania, a podczas przesuwania punktów A1,B1,C1,D1 jest on ukryty. Pozostaje w ukryciu, aż do kliknięcia na przycisk sprawdzania poprawności odpowiedzi. Ustawienie tego pola może być zmieniane do chwili, gdy zostanie przesunięty któryś z punktów odpowiedzi. Wtedy staje się on nieaktywny, aż do sprawdzenia poprawności udzielonej odpowiedzi.
|
 |
Określają liczbę wybranych pytań.
|
 |
Rozpoczyna ćwiczenie.
|
 |
Resetuje test.
|
 |
Po udzieleniu i sprawdzeniu odpowiedzi przechodzi do następnego pytania.
|
 |
Wyświetla, które odpowiedzi zostały poprawnie udzielone przez podświetlenie na zielono lub na czerwono.
|
 |
Przycisk pojawia się przy ostatnim pytaniu w serii. Jego naciśnięcie powoduje podsumowanie zdobytych punktów.
|
|
|