Opis działania
Jest to program typu gra. Ma na celu sprawdzenie umiejętności wyznaczania rozwiązań nierówności liniowych.
Na początku Użytkownik jest poinformowany o ogólnej idei ćwiczenia i poproszony o wybranie liczby zadanych mu pytań 1-10. Jedna seria zadań domyślnie liczy 10 pytań.
Zadaniem Użytkownika jest ustalenie, czy podana w poleceniu liczba spełnia daną nierówność liniową z jedną niewiadomą. Uczeń może skorzystać z pomocy, jednak kosztuje go to utratę części punktów.
Aby przejść do następnego zadania, Użytkownik najpierw musi zaznaczyć odpowiedź TAK albo NIE, która podświetla się na czerwono, gdy jest błędna, bądź na zielono, gdy jest poprawna.
W każdym momencie można zresetować ćwiczenie nie poznając jego wyników.
Punktacja
|
 |
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
 |
Wybiera liczbę pytań w teście domyślnie ustawioną na 10.
|
 |
Ustala poziom trudności ćwiczenia. Po wyborze ostatniej opcji stopień trudności zadań wybierany jest losowo.
|
 |
Rozpoczyna cykl ćwiczeń.
|
 |
Kończy wykonywanie serii ćwiczeń, przywracając stan początkowy.
|
 |
Generowanie następnego pytania.
|
 |
Wyświetlane są wskazówki pomocne przy rozwiązaniu zadania. Pokazane są dwie metody pozwalające ustalić poprawną odpowiedź. Pierwszą jest rozwiązanie nierówności, co daje możliwość sprawdzenia czy dana liczba mieści się w zbiorze rozwiązań. Druga polega na podstawieniu wartości zmiennej x do lewej i prawej strony nierówności i oceny prawdziwości wyniku końcowego.
|
 |
Wyświetlana jest informacja o liczbie zdobytych punktów w całej, zakończonej serii zadań.
|