Opis działania
Jest to ćwiczenie typu problemowego. Należy wskazać punkt na osi liczbowej odpowiadający podanej liczbie wymiernej. Punkt umieszcza się na osi liczbowej przesuwając wskaźnik za pomocą myszy.
Na początku należy wybrać ilość pytań, która będzie zadana w jednej serii. Domyślnie seria liczy 10 pytań.
Panel programu zawiera przyciski kontrolujące po lewej stronie oraz pole wizualizacji po prawej. W polu wizualizacji znajduje się panel pytania oraz panel odpowiedz. W panelu odpowiedzi znajduje oś liczbowa, na której można przesuwać wskaźnik, który umożliwia udzielenie odpowiedzi.
Po wskazaniu położenia liczby na osi liczbowej konieczne jest sprawdzenie poprawności wskazanego położenia, przed przejściem do kolejnego pytania. Panel pytania podświetla się na zielono, gdy odpowiedź jest prawidłowa, lub na czerwono, gdy jest nieprawidłowa.
Za poprawną odpowiedź przyznawany jest 1 punkty, za niepoprawną 0.
W każdym momencie można użyć przycisku Reset, który kończy pracę z ćwiczeniem, bez podawania końcowego wyniku.
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
 |
Wybiera ilość pytań w teście, domyślnie ustawiona na 10.
|
 |
Kliknięcie na tym przycisku rozpoczyna pracę z ćwiczeniem.
|
 |
Przycisk pozwala wygenerować następne pytanie w serii.
|
 |
Sprawdza poprawność udzielonej odpowiedzi i podświetla panel odpowiedzi na zielono lub czerwono w zależności od tego, czy odpowiedź była poprawna czy błędna.
|
 |
Przerywa wykonywanie ćwiczenia, przywracając stan początkowy.
|
 |
Wyświetla liczbę uzyskanych punktów w ćwiczeniu, po zakończonej serii pytań. Przycisk ten pojawia się dopiero po zakończeniu całej, zapowiedzianej serii pytań.
|
|
|