Opis działania
Jest to ćwiczenie problemowe. W ćwiczeniu należy podać długości boków czworokąta    wiedząc, że jest on podobny do czworokąta ABCD, którego długości boków są znane. Znana też jest długość najdłuższego boku czworokąta    .
Po uruchomieniu ćwiczenia pojawia się panel sterujący, w którym należy wybrać ilość pytań, jaka będzie składać się na jedną serię zadań. Domyślnie seria liczy 10 zadań.
Panel programu zawiera przyciski kontrolujące po lewej stronie oraz pole pytania i odpowiedzi po prawej. Poniżej pytania znajdują się pola edycji odpowiedzi. Po kliknięciu na tym polu wyświetlony zostaje panel kalkulatorowej klawiatury ekranowej, który służy do wprowadzania wartości liczbowych. Wynik może mieć różną formę, dlatego panel klawiatury pozwala wybrać typ odpowiedzi przez kliknięcie na przycisk:
|
 |
Wyświetlony zostaje zestaw szablonów odpowiedzi, z których należy wybrać właściwy dla jej udzielenia. |
 |
 |
 |
Po wpisaniu odpowiedzi konieczne jest sprawdzenie jej poprawności przed przejściem do kolejnego pytania. Pole pytania podświetla się na zielono, gdy odpowiedź jest prawidłowa lub na czerwono, gdy jest błędna. Za poprawną odpowiedź przyznawane są 3 punkty, za niepoprawną 0.
Za prawidłową jest uznawana odpowiedź, gdy zostaną prawidłowo podane długości wszystkich boków.
W ćwiczeniu można skorzystać z pomocy, ale wiąże się to z utratą punktów. Dostępne są dwa poziomy pomocy. W pierwszym wyświetlane są rysunki czworokątów i podpisane są długości boków. W drugim wskazywane są dane niezbędne do wyliczenia skali podobieństwa.
Jeśli wykorzystany będzie pierwszy poziom pomocy, to za poprawną odpowiedź przyznawane są 2 punkty. Skorzystanie z drugiego stopnia pomocy wiąże się z uzyskaniem tylko 1 punktu.
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
 |
Wybiera liczbę pytań w teście, domyślnie ustawioną na 10.
|
 |
Kliknięcie na tym przycisku rozpoczyna pracę z ćwiczeniem.
|
 |
Przycisk pozwala wygenerować następne pytanie w serii.
|
 |
Sprawdza poprawność udzielonej odpowiedzi i podświetla panel na zielono lub czerwono w zależności od tego, czy odpowiedź była poprawna czy błędna.
|
 |
Przerywa wykonywanie ćwiczenia, przywracając stan początkowy. W każdym momencie można użyć ten przycisk, aby zakończyć pracę z ćwiczeniem, bez podawania końcowego wyniku.
|
 |
Wyświetla liczbę uzyskanych punktów w ćwiczeniu, po zakończonej serii pytań. Przycisk ten pojawia się dopiero po zakończeniu całej, zapowiedzianej serii pytań.
|
 |
Wyświetla dodatkowe informacje, które są pomocne w udzieleniu prawidłowej odpowiedzi. Wyświetla okno dwustopniowej pomocy.
Dopiero zaznaczenie pola wyboru |
 |
Powoduje załączenie pierwszego poziomu pomocy. Zaznaczenie pola: |
 |
aktywuje drugi poziom pomocy. Pomoc jest aktywowana niezależnie dla każdego zadania w serii.
|