Opis działania
Jest to program typu gra. Użytkownik ma za zadanie wskazać figury przystające do figury wyświetlonej na górze ekranu. Informacje jakie są dostępne to pole figury, długość boków, w przypadku trójkąta jego wysokość, a dla prostokąta lub kwadratu długość przekątnej. Figury można dowolnie obracać, jeśli opis wierzchołków przysłoni. podaną wartość jednego z parametrów figury.
Ekran dzieli się na dwie strony. Po lewej znajduje się ekran wizualizacji, po prawej przyciski kontrolne.
Użytkownik wybiera liczbę pytań, jaka będzie mu zadana.
Po wybraniu liczby pytań można zacząć ćwiczenie, również od tego momentu panel wyboru liczby pytań jest nieaktywny.
Po ostatnim pytaniu pojawia się komentarz o liczbie zdobytych punktów.
Punktacja
Za poprawnie wskazane figury przystające otrzymuje się jeden punkt. Błędne wskazanie figury lub pominięcie figury, która jest przystająca do danej, skutkuje brakiem punktu. Trzeba zaznaczyć wszystkie figury przystające, aby odpowiedź była uznana za prawidłową.
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
 |
Określają liczbę wybranych pytań.
|
 |
Przyciski wyboru odpowiedzi. Znajdują się poniżej przedstawionych figur.
|
 |
Zostaną wyświetlone linie siatki pomocniczej.
|
 |
Określają rodzaj wyświetlanych figur, trójkąty równoboczne, kwadraty lub prostokąty. Po wyborze opcji wyboru losowego, rodzaj figur jest losowo zmieniany w trakcie jednej serii pytań.
|
 |
Określają ilość wybranych pytań.
|
 |
Rozpoczyna ćwiczenie.
|
 |
Resetuje test.
|
 |
Po udzieleniu i sprawdzeniu odpowiedzi przechodzi do następnego pytania.
|
 |
Sprawdza poprawność udzielonych odpowiedzi przez podświetlenie się na zielono lub na czerwono.
|
 |
Przycisk pojawia się przy ostatnim pytaniu w serii. Jego naciśnięcie powoduje podsumowanie zdobytych punktów.
|