Opis działania
Jest to ćwiczenie typu problemowego. Należy obliczyć jakie będzie prawdopodobieństwo zajścia określonego zdarzenia przy dwukrotnym rzucie kostka do gry.
Na początku pojawia się informacja o ogólnej idei ćwiczenia i należy wybrać liczbę pytań, która będzie zadana w jednej serii. Domyślnie seria liczy 10 pytań.
Panel programu zawiera przyciski kontrolujące po lewej stronie oraz pole pytania i odpowiedzi po prawej. Obok pytania znajduje się pole edycji odpowiedzi. Po kliknięciu na nim wyświetlony zostaje panel kalkulatorowej klawiatury ekranowej, który służy do wprowadzania wartości liczbowych. Wynik może mieć różną formę, dlatego panel klawiatury pozwala wybrać typ odpowiedzi przez kliknięcie na przycisk:
|
 |
Wyświetlony zostaje zestaw szablonów, z których należy wybrać właściwy dla udzielenia odpowiedzi. |
 |
 |
 |
Po wpisaniu odpowiedzi konieczne jest sprawdzenie jej poprawności przed przejściem do kolejnego pytania. Podświetla się wtedy ona na zielono, gdy jest prawidłowa lub na czerwono, gdy jest nieprawidłowa Za poprawną odpowiedź przyznawane są 2 punkty, za niepoprawną 0. Dodatkowo można skorzystać z pomocy, jednak za dobrą odpowiedź przyznawany jest wtedy 1 punkt, a za błędną nie są przyznawane punkty.
W każdym momencie można użyć przycisku Reset, który kończy pracę z ćwiczeniem, bez podawania końcowego wyniku.
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
 |
Wybiera ilość pytań w teście, domyślnie ustawiona na 10.
|
 |
Kliknięcie na tym przycisku rozpoczyna pracę z ćwiczeniem.
|
 |
Przycisk pozwala wygenerować następne pytanie w serii.
|
 |
Sprawdza poprawność udzielonej odpowiedzi i podświetla panel odpowiedzi na zielono lub czerwono w zależności od tego, czy odpowiedź była poprawna czy błędna.
|
 |
Przerywa wykonywanie ćwiczenia, przywracając stan początkowy.
|
 |
Wyświetla liczbę uzyskanych punktów w ćwiczeniu, po zakończonej serii pytań. Przycisk ten pojawia się dopiero po zakończeniu całej, zapowiedzianej serii pytań.
|
 |
Wyświetla dodatkowe informacje, które są pomocne w udzieleniu prawidłowej odpowiedzi.
|