Opis działania
Jest to ćwiczenie w formie gry, w którym należy podać miarę kąta środkowego bądź kąta wpisanego. W treści zadania znajduje się informacja jaką część okręgu stanowi łuk, na którym oparty jest szukany kąt.
Przed rozpoczęciem ćwiczenia należy wybrać liczbę pytań oraz zakres pytań. Domyślnie seria liczy 20 zadań, ale wartość domyślna może być zmieniona przed rozpoczęciem ćwiczenia.
Panel programu zawiera przyciski kontrolujące po lewej stronie oraz pole pytań i odpowiedzi po prawej. Odpowiedź należy wprowadzić w polu edycji odpowiedzi oraz zaznaczyć szukany kąt na rysunku. Przeciągnięcie myszką zaznaczonych punktów na ramionach kąta, zmienia jego zakres. Przy zaznaczonej opcji podziału okręgu punkt zmieni kolor, gdy znajdzie się w punkcie przecięcia okręgu i odcinka podziału. Strzałka na rysunku kąta środkowego określa obszar jaki jest zaznaczony.
Po wprowadzeniu odpowiedzi konieczne jest jej sprawdzenie przed przejściem do kolejnego pytania. Po kliknięciu na przycisk sprawdzania, panel odpowiedzi oraz rysunek podświetlą się na zielono, gdy odpowiedź jest prawidłowa lub na czerwono, gdy jest ona błędna. Za każdą poprawnie wpisaną miarę kąta oraz poprawne zaznaczenie kąta na rysunku przyznawane są 2 punkty. Za częściowe rozwiązanie zadania, np. poprawna miara kąta, niepoprawne zaznaczenie na rysunku lub odwrotnie, Uczeń otrzyma 1 punkt. W przypadku błędnych obu wymaganych odpowiedzi punkty nie są przyznawane.
W każdym momencie można użyć przycisku Reset, który kończy pracę z ćwiczeniem, bez podawania końcowego wyniku.
Elementy obsługi ćwiczenia
|
 |
 |
Wybór liczby pytań w jednej serii zadań. Domyślnie ustawiony na 20.
|
 |
Przyciski wyboru typu zadań. Pytania będą losowane z wybranego zakresu. Użytkownik może wybrać pytania dotyczące wyłącznie kątów środkowy, kątów wpisanych, bądź zadania mieszane (losowy wybór pomiędzy dostępnymi rodzajami kątów).
|
 |
Kliknięcie na tym przycisku rozpoczyna pracę z ćwiczeniem.
|
 |
Przycisk pozwala wygenerować następne pytanie w serii.
|
 |
Sprawdza poprawność udzielonej odpowiedzi i podświetla panel odpowiedzi na zielono lub na czerwono w zależności od tego, czy odpowiedź była poprawna czy błędna.
|
 |
Przyciski wyboru rodzaju kąta. Należy wybrać rodzaj kąta wskazany w treści zadania. Po wybraniu rodzaju kąta uaktywnią się dalsze opcje rysunku.
|
 |
Po zaznaczeniu pierwszej opcji uaktywni się rozwijalna lista. Liczby z listy określają na ile części zostanie podzielony okrąg. Skorzystanie z tej opcji nie jest konieczne. Użytkownik może samodzielnie ustawić kąt na rysunku.
|
 |
Korzystając z suwaka lub przycisków można wprowadzić miarę szukanego kąta.
|
 |
Przerywa wykonywanie ćwiczenia, przywracając stan początkowy.
|
 |
Wyświetla liczbę uzyskanych punktów w ćwiczeniu, po zakończonej serii pytań. Przycisk ten pojawia się dopiero po zakończeniu całej, zapowiedzianej serii pytań.
|