Opis działania
Gra sprawdza czy Użytkownik potrafi obliczyć odległość między punktami o opisanych współrzędnych na płaszczyźnie. Gra jest przedstawiona jako poszukiwania skarbu i podróżowanie od wyspy do wyspy.
Użytkownik na wstępie zostaje poinformowany o ogólnej idei ćwiczenia i o tym by wybrał liczbę pytań, która będzie mu zadana. Domyślnie ustawioną wartością jest 10 pytań.
Ekran dzieli się na strony prawą – ekran wizualizacji i lewą – sterowanie. Po wybraniu ilości pytań można zacząć test, od tego momentu panel wyboru ilości pytań jest nieaktywny. Użytkownik udziela odpowiedzi za pomocą przycisków znajdujących się pod wykresem. W każdym pytaniu są 3 etapy, trzeba dostać się na kolejne wyspy określając odległości między nimi. Jeżeli odpowiedź jest poprawna określamy odległość do kolejnej. Po zdobyciu skarbu można przejść do kolejnej wyprawy. Jeśli Użytkownik odpowie źle, to powoduje, że statek zabłądzi. Należy wtedy rozpocząć nową wyprawę.
W każdym momencie test można zresetować.
Punktacja
Liczba możliwych do zdobycia punktów rośnie w kolejnych etapach podróży. Czym bliżej celu, tym więcej punktów można zdobyć za poprawne wskazanie odległości do następnej wyspy. |
 |
Elementy obsługi ćwiczenia
Liczba gier w serii:
|
 |
Wybiera liczbę wypraw w teście, domyślnie ustawioną na 10.
|
 |
Rozpoczyna test.
|
 |
Resetuje test, bez podania wyniku. Trzeba go nacisnąć po zakończeniu testu, aby rozpocząć nowy.
|
 |
Przechodzi do następnej wyprawy.
|
 |
Podsumowuje wyniki testu.
Opisy wysp mogą w pewnych okolicznościach być przysłonięte przez inne wyspy. Wtedy, aby opis był czytelny można do przesuwać chwytając myszą za biały punkt obok napisu. Rysowana jest wtedy czerwona linia łącząca opis z wyspą, aby nie było wątpliwości, który opis, której wyspy dotyczy.
|
 |
Przycisk staje się aktywny, gdy zostanie zmienione położenie dowolnego opisu. Kliknięcie na tym przycisku, przywraca pierwotne położenie opisów wysp.
|
 |
Zapisuje historię ćwiczenia do schowka. Tak zapisaną historię można wkleić do edytora tekstu lub grafiki.
|